Re: zkušenosti s deskama s emulzí z GM?

hw na itherm.cz hw na itherm.cz
Pondělí Leden 10 14:51:07 CET 2011

desky s modrou folii na sobe jsem bral zatim jen z TME, potrebuji delsi cas,
svitim je 2 minuty horskym sluncem (sirius)
ty starsi jsem svitil tak minutu.
vyvojku pouzivam z GME neredenou

Pavel

----- Original Message -----
From: Vláďa Anděl
To: konfera
Sent: Monday, January 10, 2011 2:45 PM
Subject: zkušenosti s deskama s emulzí z GM?

Dobrý den,
dělám nějaké tišťáky a poprvé používám desky z GM s modrou ochrannou fólií.
S těma v černých pytlíkách jsem neměl problémy, měl jsem odzkoušenou
expoziční dobu 10 minut dost s rezervou, výbojka Hg, 70W 20 cm přes film a
2mm sklo a koncentraci vývojky 3% KOH (1:15 ředěný louh do baterek). U těch
nových desek to nestačilo, kde měla emulze odplavat, jen změkla a dařilo se
mi jí odrhnout prstem až po vyvolání v horké vodě. Nepomohlo ani zvýšení
koncentrace vývojly na 5%. Při tom je zajímavé, že kde měla emulze zůstat,
všechno to přežila bez problémů a deska vyšla dobře. Jaké s těmito deskymi
máte zkušenosti? Potřebují ještě víc exponovat, nebo silnější (teplejší)
vývojku?  Nebo jsou desky blbé (staré)?

Anděl