USB prodluzka

Pondělí Leden 10 13:22:20 CET 2011

Polyswitch nenajdete skoro nikde, alespon v oblasti PC, u notebooku
tak v 10-20% pripadu.  V relu je omezeni realizovano  jen odporem
napajeci casti USB.
Problem u dnesni generace 2.5" HDD neni ani tak beh HDD tam si i 500GB
2.5" pri cteni a zapisu s 500mA vystaci + neco sezere prevodnik
USB/SATA, problem je rozbeh, tam si motor na roztoceni proste vezme
vice, kdyz jsme to meril tak u nejnovejsi generace cca 750mA, u starsi
klidne 1A.

Vzhledme ke skutecnosti, ze realne jedinym omezenim je odpor, tedy
zasuvka USB klidne tu 1A da, ale diky odporu je na HDD jen treba 4.7V
a s tim proste HDD nenajede.
Samostatnou kapitolou jsou konektory, zvlaste pokud HDD casto
pripojujete, neni problem, aby prechodak na konektoru stoupl 10x, u
sveho prvniho HDD 2.5" jsem jiz USB konektor menil.
Pro zajimavost,mam tu tri ruzne 2.5" HDD  USB a vsechny maji zdroj
osazen L1117 s C 10uF jak na vstupu tak vystupu.

>Menic neni reseni, ani ekonomicky ani technicky. Proste mate k
dispozici 0,5A (vetsinou onezene nejakym polyswitchem), bez ohledu na
to kolik voltu je na konci vaseho kabelu. A disk si proste cucne vic.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz