OT Kviz z jazyka C

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Leden 10 10:12:09 CET 2011

>Cize (arr+2)[3] sa rozbije na vypocet arr+2+3 a 4["abcdefg"] je to
>iste ako "abcdefg"+4
>Do arr[5] to ulozi hodnotu 'e' (stvrta hodnota z pola charov "abcdefg").

Ano; kedze v C su polia len syntakticky podvod ktory sa okamzite konvertuje na ukazovatel, a pri vyhodnocovani "vyrazu" s [] sa dost prekvapujuco vyzaduje len jeden ukazovatel a je jedno, ci je pred [] alebo v nich; da sa zapisat aj takato hovadina a vdaka pravidlam ukazovatelovej aritmetiky to funguje.

>Programator dostane infarkt az to bude za par roku upravovat....

Ja som vravel ze C sa nema pouzivat... :-)

>Kam na to chodite?

Toto konkretne je doslovne citovane z mojej oblubenej knizky Dereka Jonesa (http://www.knosof.co.uk/cbook/cbook.html , autor je clenom standardizacnej komisie, ta knizka je verejna preto lebo mu ju vydavatel odmietol kvoli rozsahu vydat ;-) ).

wek