Dobijeni baterie pri pojizdeni

Martin Záruba swz na volny.cz
Sobota Leden 8 08:30:25 CET 2011

Pred tydnem mi v Octavii I (benzin 1600) odesla baterie. 6.5 roku stara,
puvodni kapacita 60Ah. Provedl jsem podobne mereni, jen vybijeci proud byl
5A (nemel jsem jiny odpor). Zmerena kapacita 7.5 Ah, takze ta uz opravdu
mela narok nefungovat. Koupil jsem novou VARTA 60Ah a provedl totez mereni.
Kapacita byla 64Ah.

Martin Zaruba
----- Original Message -----
From: "HW CNCnet.info" <hwnews na cncnet.info>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Friday, January 07, 2011 8:08 PM
Subject: Dobijeni baterie pri pojizdeni

Nedavno zde sla debata zda a jak se stiha dobijet baterie pri kratkych
pojizdkach.

Vzhledem k tomu, ze jsem ted od utery nikam nemusel, jsem vytahnul
baterii z auta po pojizdce cca 7km a 3x start (bufik, rozmrazovani
zadniho skla).

Baterii 74Ah, tri roky starou nikdy nenabijenou mimo auto, jsem vytahnul
(napeti na prazdno 12.7V) a vybil z ni proudem 7A celkem 37Ah koncove
napeti 10.5V. Podotykam, ze regulator v aute je serizen na cca 14.4-14.5V.
To nebylo moc povzbudive. Tak jsem zacal nabijet opet proudem 7A a nabil
celkem 41Ah!!! Koncove napeti 14.7V. Nasledne jsem ji jeste dotahnul na
cca 16V proudem 2A - to najelo cca do pul hodiny.

Takze bud je baterie (nejaka Starline - zaruka 3 roky) po trech letech v
polovine kapacity - coz mi prijde dosti desne a nebo ta baterie nikdy
takovou kapacitu nemela.
Docela by me zajimalo zda vyrobci nezehraji na to, ze 99.999% uzivatelu
neni schopno nejakou kapacitu zmerit.
Myslim, ze az priste koupim novou baterii tak ji zkusim rovnou zmerit.
Docela me to zajima.

V kazdem pripade to vypada, ze i na kratke strece je schopne se to
naprosto dostatecne dobijet (Berlingo 2.0Hdi r.v.2001)

--
S pozdravem