Dobijeni baterie pri pojizdeni

Zdenek zdej na atlas.cz
Pátek Leden 7 20:59:25 CET 2011


Znam nekolik lidi v okoli, kterym baterie odesla kolem 3 let pouzivani. 
V servisu to bylo vysvetleno jako bezna zivotnost.

Ja mam naopak puvodni baterii uz pres 8 let a stale se drzi, pokud 
nejsou extremni mrazy (v -30 sotva svitila palubni deska, natoz abych 
nastartoval). Asi ji pomaham tim, ze temer nejezdim kratke jizdy.

Kolega ma v Opelu nejakou puvodni Boschku asi 10 let a ten ji naopak moc 
nesetri. Denne do prace 10 km a zpet...

Zdenek

Dne 7.1.2011 20:08, HW CNCnet.info napsal(a):
> Nedavno zde sla debata zda a jak se stiha dobijet baterie pri kratkych
> pojizdkach.
>
> Vzhledem k tomu, ze jsem ted od utery nikam nemusel, jsem vytahnul
> baterii z auta po pojizdce cca 7km a 3x start (bufik, rozmrazovani
> zadniho skla).
>
> Baterii 74Ah, tri roky starou nikdy nenabijenou mimo auto, jsem vytahnul
> (napeti na prazdno 12.7V) a vybil z ni proudem 7A celkem 37Ah koncove
> napeti 10.5V. Podotykam, ze regulator v aute je serizen na cca 14.4-14.5V.
> To nebylo moc povzbudive. Tak jsem zacal nabijet opet proudem 7A a nabil
> celkem 41Ah!!! Koncove napeti 14.7V. Nasledne jsem ji jeste dotahnul na
> cca 16V proudem 2A - to najelo cca do pul hodiny.
>
> Takze bud je baterie (nejaka Starline - zaruka 3 roky) po trech letech v
> polovine kapacity - coz mi prijde dosti desne a nebo ta baterie nikdy
> takovou kapacitu nemela.
> Docela by me zajimalo zda vyrobci nezehraji na to, ze 99.999% uzivatelu
> neni schopno nejakou kapacitu zmerit.
> Myslim, ze az priste koupim novou baterii tak ji zkusim rovnou zmerit.
> Docela me to zajima.
>
> V kazdem pripade to vypada, ze i na kratke strece je schopne se to
> naprosto dostatecne dobijet (Berlingo 2.0Hdi r.v.2001)
>


Další informace o konferenci Hw-list