OT to RTOS or not to RTOS, was: Mereni napeti baterie pomoci AVR

Milan milger na pobox.sk
Čtvrtek Leden 6 16:13:01 CET 2011

"Ak je poziadavka dekoder pouzit viackrat, tak si ho napisem ako stavovy
stroj a vsetky jeho stavove premenne ulozim do struktury, z ktorej spravim
pole velkosti danej poctom viacnasobneho pouzitia. Cele je to o sposobe
pisania programu, nieco ako napr. objektove programovanie (nemyslim tym
samotnu metodu, ale ze treba pouzit vhodny pristup ci metodiku)."

Vidim ze nie vsetci pochopili "demo-zadanie", moja chyba, nenapisal som ho
jasne, takze:
1/ bola snaha vymysliet priklad, nieco co nie sme schopni vyriesit bez
jednoducheho RTOS, t.j. nemame dostatok RAM na ulozenie 3x celej spravy ani
na ulozenie stavovych premennych /to som nenapisal jasne ale iba ako "5000
riadkovy algoritmus"/ stavoveho stroja. Musime teda riesit 3 ulohy naraz a
spravy /500B/ dekodovat postupne ako prichadzaju . Aby sme data nestracali,
nejaku RAM na vstupne FIFO, OS apod. mame /1kB/.
Preto ten silny pojem "Neriesitelne" bez RTOS samozrejme.

2/ podnetom bolo ukazat kolegovi, ktory nie celkom chapal pojmy "RTOS,
prepnutie vlakien..." ze je to o dost ine nez "superloop".

3/ povodnym zamerom bolo spomenut riesenie s RTOS,  a tu zrazu ako sme si
pekne pokecali... sice tak trochu sposobom "kto ma vacsieho ..." ale ako
pisete ... ked uz je ten takmer piatok... ;-)

Milan