Zenerky - Popular in asian designs

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Čtvrtek Leden 6 11:57:13 CET 2011

Ked je uz to volno, nieco nie-OT na odlahcenie.

Kupil som si 2V zenerky:
http://www.vishay.com/doc?85766

Podla datasheetu maju mat zenerovo napatie 2.2V pri 5mA a 2.02V pri
0.5mA. Ak si teda spravne domyslim tabulku, kde v oboch stlpcoch
zenerovych napati maju uvedene, ze plati pri testovacom prude 1...
No neplati to. Tych 2.2V pri 5mA celkom sedi, ale pri 0.5mA maju iba
1.4V, co je nepouzitelne.

Ale co ma zarazilo najviac, je puzdro z termoplastu. Bastlil som na
testovacej doske, pri zapajkovani som si nevsimol nic, ale ked som
diodu odpajkoval zdal sa mi okraj zdeformovany. Tak som puzdro skusil
nahriat, je to obycajny plast, roztieklo sa.

Myslim, ze vsetko vysvetluje veta v subjecte, ktoru som skopiroval z
datasheetu...

miro