OT to RTOS or not to RTOS, was: Mereni napeti baterie pomoci AVR

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Leden 6 01:22:56 CET 2011

>Ja som stanovil podmienku ze nemate dostatok RAM, to znamena buffer pouzit
>nemozte, musite spracovavat data priamo tak ako prichadzaju.
>To znamena ze zadanie tak ako som ho stanovil je bez RTOS neriesitelne.

"Neriesitelne" je rovnako silne slovo ako "prepnuti vlaken nezere zadny cas".

Ak je poziadavka dekoder pouzit viackrat, tak si ho napisem ako stavovy stroj a vsetky jeho stavove premenne ulozim do struktury, z ktorej spravim pole velkosti danej poctom viacnasobneho pouzitia. Cele je to o sposobe pisania programu, nieco ako napr. objektove programovanie (nemyslim tym samotnu metodu, ale ze treba pouzit vhodny pristup ci metodiku).

>Pripadne vymyslite zadanie vy tak, aby ste sa nenarobil a ja som to mal
>zlozite.

Ale to predsa viete Vy sam ako uzivatel toho RTOS lepsie nez my, co ho nepouzivame - samozrejme ze RTOS Vam zacne zavadzat vtedy, ked ten overhead (ci uz pamatovy alebo casovy) je vacsi ako zisk z neho, prip. ak sa na danu ulohu priamo nehodi nejaka jeho metodika. Napr. ak tych vlakien potrebujete pustit povedzme niekolko tuctov.

>Vsetkym nam je jasne ze ak mame nekonecne vykonny HW, nekonecne mnozstvo RAM
>a pod. + nekonecne mnoho programatorov, je riesitelne skoro vsetko za skoro
>nulovy cas...ale s neskutocne nekonecnymi nakladmi. :-)

To nie je celkom tak. V skutocnosti Vam pomahaju uz napisane kniznice (ci iny vopred napisany software, napr. ten RTOS), nie samotne zdroje - akurat ze tie kniznice atd., aby boli lahko pouzitelne v roznych situaciach, su neefektivne.

Naviac Vam velmi pomaha to, ze riesite urcity druh uloh, na ktore ste zvyknuty - a na ktore aj tie kniznice atd. mate poruke.

... ked uz je ten takmer piatok... ;-)

wek