Vydrz elektroniky, was OT: zatmenie slnka

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Leden 4 13:36:37 CET 2011

>A zivotnost Flash je podle vas 100k nebo 10k zapisu?

To zavisi od geometrie a technologie.

>Byvavalo :-)

Byvavali a aj su FLASH s endurance 100 zapisov, napriklad ako programova pamat niektorych mikrokontrolerov. Kupodivu to nemusi znamenat horsiu retention.

>Ono se o tom moc nemluvi,ale u 25nm Flash je zivotnost 3000 zapisu a
>podobne se zmenily testovaci podminky, pro vypocet zivotnosti.

Kazda technologia ma svoje testovacie podmienky, to nie je univerzalne dane.

>Zkaratka zivotnost jde dolu s velikosti litografie, nicmene vysvetlete
>zahaznikum, ze jejich novy Flash disk xGB ma uvnitr neco co vydrzi
>3000 zapisu a data udrzi 10let.

Je priepastny rozdiel medzi MLC NAND FLASH pre disky a NOR FLASH, z ktorej bezi program. A samozrejme je cele spektrum FLASH medzi tym.

Tych faktorov ktore vplyvaju na retention, endurance a napokon aj celkovu spolahlivost samotneho cipu, nieto este disku ako celku, je privela na to, aby sa dal urobit takyto jednoduchy zaver.

>Nedavno jsme cetl nejaky clanek, ktery se venoval zivotnosti
>tranzistoru vyrobeneho 45nm technologii s medi v chipu. Autor tvrdil,
>ze v case dochazi k vymene atomu mezi medi a izolacnim materialem
>hradla coz v case vede k ztrate izolacnich vlastnosti a prorazeni T.
>Vypoctem prokazal, ze teoreticka zivotnost je pro 125C cca 15let, ale
>ze zaroven, ze povazuje za nemozne, aby chipy s stovkami milionu
>takovych tranzistoru prezili 100let.

45nm technologia a stovky milionov tranzistorov, to ma jedinu aplikaciu, a tou su procesory do PC. To je uplne ine kafe nez mobily - aj technologiami, aj prevadzkovymi podmienkami - a preto takuto ojedinelu spravu nemozete zovseobecnovat.

Ta problematika spolahlivosti a dlhodobej vydrze je omnoho, omnoho sirsia nez len niekolko nahodne vytrhnutych a nespravne zovseobecnenych faktov.

wek