OT O kolko su pocitace rychlejsie nez clovek...

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Leden 3 18:48:38 CET 2011

... tak to sa samozrejme zvyraznuje pri vykonavani monotonnej vypoctovo orientovanej prace.

Nahodou som si vsimol poznamku v http://en.wikipedia.org/wiki/Cooley%E2%80%93Tukey_FFT_algorithm , ktora toto kvantifikuje na porovnani casu vypoctu FFT rucne a na IBM 7094 (co je tranzistorovy pocitac prvej polovice 60-tych rokov, 36-bitove slovo a okolo 700kHz hodiny):

Rescaling the time by the number of operations, this corresponds roughly to a speedup factor of around 800,000. (To put the time for the hand calculation in perspective, 140 minutes for size 64 corresponds to an average of at most 16 seconds per floating-point operation, around 20% of which are multiplications.)

Inak podla mna priemernych 16 sekund hoci aj len na scitanie 3 az 5-cifernych cisiel je slusna rychlost, ktoru by som asi tych 140 minut neudrzal, nehovoriac o nasobeni...

wek