Tip na low-end stolni multimetr

balu@home daniel.valuch na orange.fr
Pondělí Leden 3 10:36:08 CET 2011

to je rozne, podla konkretneho pouzitia.
Osciloskop ma stale 1M/50Ohm vstupy. Klasicke pasivne sondy 1:10 su
pouzitelne tak do 200-500MHz.
Vela signalov je uz z principu 50Ohm, takze sa daju pripojit priamo.
Na vyssie frekvencie sa robia sondy s nizsou impedanciou (v rade kOhm),
alebo pokial treba merat vylozene vysokofrekvencne signaly pouzivaju sa
aktivne sondy. Bud jednoduche, alebo diferencialne.
Toto je oblast kde vyrobcovia osciloskopov dohanaju tu nizku cenu, pac
sada tych sond stoji rovnako ako cely osciloskop :-)
Sondy su skonstruovane tak ze maju vedla seba dva vstupne piny
(zivy+zem). Tieto sa bud zasunu do pripraveneho jumperu, alebo sa tam
daju nejake kratke ihlove kontakty a tymi sa pricucne priamo na merany
objekt.
Nie je to vobec ziadna ducharina. Ked dame paralelne niekolko kOhm ku
50Ohm tak sa impedancia zmeni len velmi malo, takze sa da v pohode
merat. Dolezite je kvalitne zemnenie a velmi kratke pripojovacie body.
Ale to musi clovek riesit uz aj pri meraniach na spinanom zdroji co bezi
na stovkach kHz, proste sonda k osciloskopu z ktorej trci 5cm dratik s
krokodilkou na pripojenie zeme je vhodne tak max. na nizkofrekvencne
merania.
b.