Frekvenci menic - pomoc s vyberem

Pavel_t pavel_t na centrum.cz
Sobota Únor 26 15:19:34 CET 2011

Zdravim,

diky vsem. Zatim je favoritem Sinamics G110, ktery radil Radek.

> Pokud byste se rozhodl pro radu G110 tak je treba si prikoupit
> ovladaci panel (kvuli nastaveni):

trochu jsem studoval navod. Neni z nej patrne nebo jsem to nenasel co
ten displej zobrazuje za chodu menice?

> Neverte tomu, neni vubec jednoduche primet asynchronni 3f motor aby
> se zacal chovat jako generator..

Jak uz jsem uvedl pred casem jsem cetl nekolikastrankovy clanek o rizeni
asynchronu a to bylo od par watovych az po megawatove tracni motory.
Bylo to dosti obecne a uz si to moc napamatuji, mozna se tedy jednalo o
cizebuzeny motor nebo neco jineho. Takze toto netreba resit,
predpokladam, ze vetsina menicu vcetne te G110 je rozumne osetrena proti
beznym pruserum na motoru.

> tlacitko STOP

Pochopitelne ovladani budem delat pomoci vstupu menice. Protoze doba
klidu je radove delsi nez doba provozu po skonceni prace (a zastaveni
motoru) menic komplet vypneme. Tlacitko STOP tam ten mame a odepne
stykac napajejici motor. Teprve za nim je stykac pro beh a reverzaci
misto nichz ted bude menic. Ten STOP tam ale pro sichr nechame.

> Jinak doporučuji i na malé příkony přednostně používat 3f měniče, i
> když jsou trochu dražší, protože nedochází k zatěžování středního
> vodiče(N), kde hlavně u použití většího počtu malých měničů je pak
> značný součtový proud a blbě se to odrušuje :-)

Jo taky bych radsi 3f napajeni ale vcera jsem musel necekane investovat
do auta a tak penez je jeste o neco mene a ten rozdil neni zrovna maly.
Jeste o tom ale popremyslim. O tom co z velkych spotrebicu je v dome na
ktere fazi pripojeno mam prehled takze vyberu vhodnou fazi. No snad
rusit sousedum televizi nebudu.

> pokud kolega nehodla soustruzit hlavne na tanky a nehodla brat nejake

No skoro jsi se trefil, my uz na nem pro armadu nevyrabime ale kdyz pred
mnoha lety jeste aktivne slouzil ve fabrice tak se na nem pro armadu
vyrabelo. Pravda laufy pro tanky to nebyly ale byl na nem silnejsi motor
(snad 1.5kW), tata ho bohuzel musel odkoupit bez motoru a ten koupil
jinde zvlast.

> silene spony

Tata urcite ne ale u me se pri uceni da predpokladat obcasny pruser.

> ze rozdil mezi menicem 750W a 1.1kW je tech 400Kc tak bych nic neresil

Ano to neresim, pokud budu kupovat novy tak bude 1.1kW

> jistotou jeste osadil externim vetrakem, protoze casto tocime na malych
> otackach

O tom jsem taky premyslel, uvidime jak to bude zvladat, mate nekdo tip
na vhodny vetrak ktery vydrzi provoz v prasnem prostredi zejmena
drevenych pilin?

Pavel