Vyznam ctverecku na PCB

petrtos na altopro.cz petrtos na altopro.cz
Pátek Únor 25 16:33:18 CET 2011

OK, uz se tu na tom shodlo vic lidi, tak tohle vysvetleni mi staci. Zajimava vec.
Eurocenty jsem nepochopil.

Tosa

----- Původní zpráva -----
Odesilatel: "David Belohrad" <david na belohrad.ch>
Příjemce: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 25-02-2011 15:50
Předmět: Re: Vyznam ctverecku na PCB

jednou jsem byl na high speed pcb design seminari a rozebirali jsme to tam.

prednasejici nam rekl, ze je to kvuli pajeni. Pokud je deska vicevrstva a ve vsech vrstvach je moc medi, dochazi
pri pajeni k prohnuti PCB. Pak, pokud se jedna o high density PCB, ktery ma male prumery prokovek, dochazi k mikrotrhlinam
v prokovu.

Z toho duvodu by mel mit designer snahu vyrovnat slozeni materialu tak, aby ve vsech vrstvach bylo priblizne stejne mnozstvi medi. Ty ctverecky
umele zvetsuji plochu desky a tim dochazi k rovnomernejsimu rozlozeni teploty v desce pri pajeni a dochazi mene k tepelnemu namahani na rozhranni vrstev.

moje 2 eurocenty :)

d.