Cena AVR

j s jarin.hw na gmail.com
Středa Únor 23 15:48:53 CET 2011

2011/2/23 Jan Waclawek <konfera na efton.sk>:

> NA KTORE PIC?

PIC je taky vseobecny pojem ako Atmel. Ja viem, nie je to ekvivalent
(Atmel je meni firmy, PIC je meno viacerych rodin MCU), ale sirkou
samotneho pojmu a neustupcinym pouzivanim tohto nespravneho
pomenovania je to to iste.

> Cely cas tu JS vyprava o tom, ako nie je PIC ako PIC. Napriklad 32-bitove PICe su MIPSy, a na tie bolo gcc odjakziva. Mam pocit, ze > to, co dava Microchip zadarmo k 16-bitom, je tiez len vytunene gcc - JS ma urcite opravi ak sa mylim.

Je to tak, MCC32 je kompilator na PIC32, MCC30 je kompilator na vsetky
16-bity a oboje su priohnute verzie GCC. Su k tomu zdrojaky. Libraries
zdrojaky nemaju.
http://www.microchip.com/forums/m460901.aspx
Len pre uplnost, pre 8-bity PIC18 je kompilator MCC18, ten nie je
zalozeny na GCC.

Nejaky uplne otvoreny kompilator k PIC-kam (tu to naschval
generalizujem) nie je a tipujem ze v dohladnej ani nebude (odhliadnuc
od toho SDCC, ktory sa nejako nehybe) nakolko free verzie od
Microchipu su natolko pouzitelne, ze zrejme nie je motivacia robit
nieco open-sourcovo.

Inak rad by som poukazal este na tento link
http://www.mikrozone.sk/pluginy/forum/forum_viewtopic.php?1581
Vysvetlil som tam, ake PIC su a co k nim.

J.S.