Frekvenci menic - pomoc s vyberem

Středa Únor 23 07:09:55 CET 2011

2011/2/22 HW CNCnet.info <hwnews na cncnet.info>:
> Pane Kadecko,
>
> nechci zpochybnovat vase zkusenosti, ale provozuji tech menicu cca 5 kusu na
> strojich, ktere jsou nektere starsi nez ja nebo vy (pokud tedy nepisete z
> pecovatelaku - stojanovou vrtackou vrtali nemci jeste cajky na frontu) a
> verte mi, ze pokud je menic solidni tak rozhodne nic z toho nehrozi.

Já jsem zažil oba případy na jedné stavbě. Už jsem to tady i
popisoval, v jednom případě byly motory slabé, měniče o stupeň vyšší,
vypadávaly na nadproud (motory si braly víc než byl jejich jmenovitý
výkon), problém byl, že i když ty motory pak vyměnily za silnější,
měniče už to neutáhly (jmenovitý výkon motoru byl větší než jm. výkon
měniče).

> Rozhodne nevadi pokud mate silnejsi menic a na slabsim motoru.

Proti tomu nic nemám. Ale já jsem psal když je zátěž motoru vyšší než
je jeho jmenovitý výkon - to jsem taky zažil, měniče byly silnější než
motory (a o dost, třeba 3kW měnič na 750W motor), motory si ale braly
víc, protože na hřídeli měly větší zátěž. Měniče to nepoznaly a točily
a točily a na motoru se nedala udržet ruka. Což bylo mj. i tím, že do
toho baráku vedla nějaká roura s horkým vzduchem, jestli to byl záměr
(vytápět nově přistavěnou budovu) nebo náhoda (původně nějaký odvod
chladícího vzduchu), to nevím. Ale bylo to v létě, tak proč by tam
topili ;)

Samozřejmě, když bude skutečná zátěž motoru třeba 300W, motor bude mít
jmnovitý 1,5kW a měnič třeba 1,1kW, tak to nejspíš fungovat bude.

A ty kabely na vyšší napětí jsem si nevymyslel, opravdu se prodávají.
Jasně, když tam dáte obyčejnej kabel, tak neodejde hned, může to
fungovat roky, ale znáte to, náhoda je blbec. Podobně s izolací
motoru. Nakonec doma si můžete dělat co chcete a dohromady o nic
nejde, ale když děláte něco do průmyslu, tak to nerisknete a uděláte
to bombenfest, je to lepší než pak zdlouhavě řešit nějaký reklamace a
jezdit to furt opravovat, měnit stovky kabelů atd.

Pavel Kadečka