Frekvenci menic - pomoc s vyberem

Petr Simek psimek na jcu.cz
Úterý Únor 22 22:36:16 CET 2011

On Tue, 22 Feb 2011, Pavel_t wrote:

> Potrebujeme reverzaci, nejake rizeni otacek potenciometrem nebo tlacitky
> (oboji muze byt na tele menice). Vestavene PLC, komunikace, displej a dalsi
> vychytavky byt nemusi. Stejne tak staci volny dobeh a netreba aktivni
> brzdeni. Ovsem jelikoz se jedna o stroj, je potreba mit nekde v dosahu

To dneska maji asi vsechny co jsou bezne v prodeji.

> nezavisle tlacitko STOP, ktere odpoji napajeni menice. Ten by tedy mel prezit
> vypadek napajeni pri plne roztocenem motoru, ktery se v ten okamzik zacne
> chovat jako generator.

Neverte tomu, neni vubec jednoduche primet asynchronni 3f motor aby se
zacal chovat jako generator..

> Privod mame 3 fazovy. Jestli jsem to spravne pochopil tak menice napajene 3
> fazove tedy ze 400V jsou drazsi nez 1 fazove z 230V a vzhledem k vykonu jeste
> neni problem napajet to z jedne faze.

Jo a obecne z jednofazoveho menice Vam nevyleze vic jak 230V zato
z trifazoveho leze 400V takze podle toho je treba mit motor. Ve Vasem
pripade kdyz mate motor trojuhelnik na 230V je to OK i na jednofazovy
menic.

> Prosim tedy o tip na znacku a typ vhodneho menice dostupneho v jednom kuse za
> rozumne penize. Rozumne penize myslim vzhledek k tomu co jsem uvedl vysse o

Nevim ale ono zas tak moc na vyber neni - kdyz jsem kupoval menic k frezce
tak jsem koupil LG na 750W a dal tam motor 650W a co jsem mel na vyber tak
jeste Siemens ktery byl cca o 10% drazsi a jinak nic vic..

> Jeste mam doplnujici dotaz na dimenzovani vykonu. Jestli pouziju mensi menic
> tak ten pojede na maximum ale motor nedosahne jmenovyteho vykonu, nic se ale
> neposkodi. Dam-li vetsi menic tak vinutim vetsi proud neprotece, motor pojede
> na jmenovity vykon a menic si taky nejak poradi ale opet se nic neposkodi.

Na to bacha - slabsi menic na silnejsi motor muze vypadavat na nadproud
pokud z nej budete brat vetsi vykon nez dava menic. A taky pri rychlem
rozbehu.  Musite si uvedomit ze ten motor zere pri max vykonu porad
stejny proud - v zavislosti na otackach se meni napeti ne proud.

Vykonejsim menicem nic nezkazite - nektere umoznuji nastavit limit proudu
takze se ani motor nespali pri pretizeni, narozdil od provozu primo na
siti..