VFD displej Futaba - rozborka

RV vicek.radek na cpost.cz
Pondělí Únor 21 10:58:43 CET 2011

Zdravim,

mam tady nekolik VFD maticovych displeju Futaba konkretne MD 202-SD-08G
- 2x20 maticovych znaku (matice 5x7bodu).

Displeje maji seriovy nebo paralelni vstup - problem je ze vsechny
displeje je jsou divne odesle. Po zapisu na seriovy vstup se na displej
zapise znak, bohuzel zadny znak neodpovida tabulce znaku a co je horsi
tak i stejne zapsana sekvence obcas generuje jiny znak.
Kontrolu co na vstup poustim jsem delal a v tom problem neni (navic to
blblo i v zarizeni - tam to bylo pripojene paralelne).

Cely displej je MCU, PROM a dva 40b shift obvody (TD62C949RF a 950RF) -
jeden budi mrizky (40 mrizek) a druhy anody v matici (5x7 plus kurzor).

nejdriv jsem to tipoval na to, ze odesla PROM a vraci spatne matici
znaku odpovidajici zaslanemu znaku na vstup - to mi ale nesedi, protoze
pokud aktivuji selftest vstup tak displej krasne vypisuje veskere
zobrazitelne znaky - predpokladam tedy ze se i tyto znaky generuji z
PROM a ta je tudiz OK - to mimo jine znamena ze i ty shift registry jsou ok

tak jsem si odpipal cesticky na DPS a zjistil ze signaly CLK a DATAin
obou shift registru jsou pripojeny primo na MCU (vstup /STROBE neni
aktivovan - data prolezaji podle vseho rovnou - coz moc nechapu) - CLK
jsou oddelene. Podarilo se mi tam nabodovat dratky a na ne sondy od LA a
z prubehu nejsem moc moudrej - cekal jsem, ze na driver ovladajici
mrizky se nainjektuje jedna log. 1 a ta se s kazdym taktem hodin posune
a k tomu se nacvaka druhy registr tak aby se zobrazila spravne matice znaku
Nemam tady ted ten snimek z LA, ale data do driveru mrizek jsou posilana
vyrazne casteji - coz by znamenalo ze je aktivovano vic mrizek najednou
!! rozhodne to neni tak, ze padnou 40x hodiny a jednou data - hodiny
jdou po 340us a trvaji 10us coz je cca 2.8kHz

zatim jsem nezjistoval poradi mrizek pripojenych na vystupy shiftu, ale
i kdyby to bylo pripojeno napreskacku (jako ze bude kvuli DPS) tak mi
prijde lepsi taktovat mrizky jak jdou za sebou a k nim vybirat
odpovidajici matici

ten samej zmatek jsou data jdouci do shiftu pro matice

odpoledne sem kdyztak vlozim obrazky jak to vypada nasnimane najednou
vsechny ctyri signaly

Nemate nekdo nejakej napad co stim? Vzhledem k cenam techto VFD a jejich
neznicitelnosti bych se rad pokusil ten MCU obejit a displej si ridit
plnenim tech shift registru sam - bohuzel zatim z toho moudrej nejsem.

--
Radek Vicek