Sporak - zaruka

Karel Dudasek karel.dudasek na dobruska.cz
Sobota Únor 19 15:25:47 CET 2011

On 19.2.2011 12:04, Šerých Jakub wrote:
> Zdravim,
> jeden znamy stoji pred nakupem elektrickeho sporaku (v normalnim panelakovem byte s hlinikovymi rozvody z doby konce komancu). Problem je, ze pro potvrzeni zaruky vyzaduji razitko o odborne instalaci sporaku. Firmy navesene na prodejce za prisroubovani onech 4 dratku ke sporakovemu vypinaci a k tomu jeden otisk berana uctuji nehoraznych 1600 Kc.
> Kdyz si sehnal znameho elektrikare s patricnym razitkem, nechce mu ho tam bouchnout, protoze tvrdi, ze dnesni normy povoluji pouze 5ti vodicove zapojeni.
> [...]
Před dvěma lety jsem to řešil.
Nemám paragraf na revize, jenom 6-ku a protože jsem si zapojoval sporák
sám, tak jsem se ptal přímo u výrobce (chtěl jsem prodlouženou záruku).
Stačí i podpis osoby s paragrafem 6.
U sporáků jsou povolená zapojení 1F/3F a PE + N nebo PEN.
Obvykle je to napsáno a rozkresleno v návodu nebo v blízkém okolí
připojovací svorkovnice. Někdy se tam nacházejí i příslušné propojovací
plíšky.

         Karel Dudášek