Zahada na patek

Pavel Krafcik hw na pjk.cz
Pátek Únor 18 18:16:20 CET 2011

Taky mě zarazila vysoká hodnota kondenzátoru C1 a žádný pořádný reálný
odpor. Pokud převažuje kapacitní složka srážecí impedance, tak ty LED
dostávají strašné pecky ze sítě, stačí aby někde blízko reguloval
tyristor nebo triak. Problémy jsou i při zapínání světla jindy, než při
průchodu nulou.

Podle mě mohlo dojít k průrazu špatně přeškrábaného plošáku. Tím mohly
vznikat jehlové impulzy, pro které C1 nic neznamenal a pak se plné
síťové napětí z C2 vyřádilo na plošáku a součástkách.

Jinak LED na 240V není problém, už přes 10 let mi jedna LED takto svítí
ve vypínači místo doutnavky.

Pavel Krafčík