Radioamaterska skola, nostalgie

Cihak na dkv.lbc.cd.cz Cihak na dkv.lbc.cd.cz
Čtvrtek Únor 17 13:55:51 CET 2011

On je na 2m problém taky s tím, že po většinu času je tam ticho. Lidi monitorují DX kmitočty a dokud se neobjeví podmínky nebo není závod tak tam nic není. Respektivě je - MS a EME ale to nejsou věci vhodné pro začátečníka. Já bych skutečně pro začátek doporučil nějaké to rádio na KV (odkazů už tu bylo několik, tak si jistě vyberete). Na KV jsou závody v podstatě každý víkend a aktivita tam je taky mnohem vyšší. Pro začátečníka by to jistě mělo být zajímavější. A stačí Vám tam pro začátek nějaká ta drátovka natažená někam na strom.

	Martin.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jaroslav Lukesh
Sent: Thursday, February 17, 2011 1:18 PM
To: HW-news
Subject: Re: Radioamaterska skola, nostalgie

Mám Pálavu i Znojmo za stínícím kopcem, takže dobře vidět je odsud jen do
Rakouska. Kluk zjistil že jeden z těch fonistů je z Věstonic, což je od nás
tak 15km, ale za kopci. Asi to taky bude tím, že moc neposloucháme ve
vhodnou dobu, o víkendu vůbec, spíš přes den když se potřebuju odreagovat,
tak si povyrazím s děckama.

No nic, další krok bude pořádná ANTÉNA, fakt jsem netušil že jenom tak metr
drátu na dvoumetr nestačí :)

No a pak se vrhnem na nějaký početně malocívkový pořádný RX, neboť cívky
jsou sice jednoduché, extrémně spolehlivé, ale vždycky jsou předepsané z
úplně jiného drátu a jiného materiálu, než je doma. Líbily se mně konstrukce
s CMOSkovými spínači, protože se to dá řídit obdélníkem a ani nároky na to
jediné vstupní trafo nejsou nijak kritické.

Nemají radioamatéři na RX vyhlídnutý nebo použitý nějaký zajímavý šváb co se
dělá původně třeba pro mobily?

Dík moc, JL.