Radioamaterska skola, nostalgie

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Čtvrtek Únor 17 10:58:20 CET 2011

Metrová tyčovka u toho je, ale stejně to funguje jen v tom jednom rohu u
stropu. Na letadla to funguje ale dobře i v místnosti. Tady je to opravdu
mrtvá zóna, jenom víno, štětky a fotbal - v naší dědině (1000 lidí) chcou
postavit za 20M třetí hřiště! Udělal jsem se školníkem kroužek na škole, po
pár měsících skončil, jak prorokoval ředitel, že tady děcka nemají žádné
ušlechtilé zájmy. Jak se musí něco naučit, tak to nechcou.

Rádio nivea znám, koukal jsem vyvaleně na přepínací směšovač, to jsem to
viděl poprvé, je to fantastická fligna, i citlivost by se dala hodně vyhnat.
Děsí mě ale ta morseovka, neumíme ji. Pátral jsem před časem po nějakém
"nevysílacím" rádiu s takovým směšovačem, co by umělo víc druhů provozu, ale
až na SDR nikde nic. Nakonec to asi na tom SDR skončí pro nedostatek
vybavení. Kdybych třeba chtěl něco pořídit, tak ya*su vx-3r (to je tak strop
do kterého se dá jít) nemá vhodný ladící krok, ani ssb a nic podobného co by
umělo takovýhle scan a i něco na vysílání jsem nenašel. Zkoušel jsem i CB
ručku, ale tady je prostě MRTVO, i ch10 na kamiony je tu hluchý. Pamatuji tu
jestě po polovině 90 let velké CB antény na mnoha střechách (vinaři), ale s
rozvojem GSM vzaly za své a prostě už tu nikde nejsou.

Mám ještě nějaké MAA661, z toho se dá udělat přijímač pro am, fm,ssb i
vysílací modulátory ale to bych fakt musel být už v důchodě.

Na ČRK jsem ten kurs nenašel, je to i tak ale pro nás druhý konec země.