orientační změření vlhkosti dřeva

Milan Cizek cizek.milan na seznam.cz
Čtvrtek Únor 17 03:23:29 CET 2011

Ahoj,
hledám informace, jak orientačně zjistit % vlhkost dřevěných trámů. Podle
mého jsou dostupné vlhkoměry založeny na principu vodivosti/odporu? Pro
velmi hrubé měření by tedy mohl stačit obyčejný multimetr a nějaká sonda.
Nicméně asi zle hledám, ale žádný postup/přepočet OHM>% nenalézám.

Jsem v tomto celkem laik. Potřebuji orientačně změřit vlhkost dřevěných
trámů průřez cca 26x26cm. Není mi také jasné - veškeré dostupné měřáky mají
jen běžné hroty, takže měření se provede jen v malé "hloubce". Předpokládám,
že dřevo vysychá nerovnoměrně, z vnějšku trámu k jeho středu. Tedy takové
měření nebude asi příliš vypovídající? K zhlaví trámů se už nedostanu
(zazděné). Nejlevnější vlhkoměr pro tento účel jsem našel cca za 300,-. Má
to smysl pořizovat?

Milan