mereni barvy svetla

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Středa Únor 16 22:31:39 CET 2011

RAW znamena, ze se data nezpracovavaji, ale ukladaji rovnou ze senzoru do souboru. Jak bylo receno nastaveni fotaku se jen ulozi kamsi do obrazku, je tam porste tabulka ve smyslu: "kdybych z toho delal JPG, nastavil bych WB tak a tak, barvy bych prevedl do profilu X podle nasledujicich krivek atd." V pocitaci pak RAW otevru napriklad ve Photoshopu, ktery si zavola na pomoc RAW konvertor. Ten mi sice ukaze nastaveni fotaku a nabidne, ze to zpracuje podle nej, ale jedinou roletkou to mohu zmenit a udelat si vse naprosto podle sebe. V tom je sila RAW formatu.

Jakub Serych