[OT:] RE: mereni barvy svetla

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Středa Únor 16 13:54:19 CET 2011

No tak ja nikdy netvrdil, ze 50D je povedeny fotak, to byl spis "upgrade z
nutnosti".

O tom, jak cuknout expozici o vic nez 1EV by se dalo psat hodne dlouho. V
proncipu receno - bez problemu o 2EV pri konverzi a nasledne nemeritelne, lec
hodne :) pri lokalnich upravach.

Mimochodem - to, ze mi na nezasumene (exponovane dejme tomu pri ISO 100) fotce
zacne pri lokalnich upravach vylezat sum, je dane prave (i) malou barevnou
hloubkou. Zkuste si nekdy pri cernobile (at je to dobre videt) fotce v 8bit a
v 16bit cuknout prostrednim cudlitkem v levels tak o polovinu nebo dve tretiny
doprava a zvetsete si fotku do 1:1 nebo 2:1. Pak se podivejte do stinu. V 8bit
vyleze sum, v 16bit asi take, ale ve vyrazne nizsi mire, nemluve o tom, ze
nebude cerno-bily, ale bude rozlozeny do vice stupnu sedi a tedy mene rusivy.
Samozrejme - rozdil mezi 12bit a 14bit zpracovanim uz nebude zdaleka tak
markantni, ale obcas na vas vykoukne, pokud se dostanete k razantnejsim
upravam.

Pavel Kutina