*SPAM* RE: mereni barvy svetla

RV vicek.radek na cpost.cz
Středa Únor 16 13:00:47 CET 2011

No ja o tom silne pochybuji ze by to fungovalo jak se pise nize. Zadne
specielni nastroje nejsou. U Nikonu jsou jen zminene profily coz jsou v
podstate jen sady nastaveni zpracovani sejmuteho RAWu uvnitr fotaku.
Takze misto toho abych slozite nastavoval desitky parametru v menu
fotaku si jen vezmu profil (svuj nebo treba stazeny z netu a polezou mi
z toho treba fotky jak z filmove Superie). Ale je to urcene jen FW ve
fotaku a nebo konverznim SW v PC, ktery pracuje se stejnym nastavenim
jako fotak - pracuje ale lepe a kvalitneji protoze ma vic casu na
zpracovani - proto se take fajnove fotky prevadi az v PC.

Veskere dalsi udelatory funguji az nasledne po porizeni RAWu.

Jinak oba Nikony co mam meri expozici a WB ne na hlavnim cipu, ale
pomocnym RGB senzorem.

Co se tyka vyuziti rozsahu prevodniku - myslim, ze to jsou jen takove
"kecy" - ja standardne mam nastaveny 12b prevod z hlavniho cipu -
maximalni rozsah prevodniku je 14b a nejaky prinos krome poklesu
rychlosti sekvencniho snimani jsem nepoznal zadny rozdil.
Uvedomte si, ze stejne koukate na monitor, ktery jede v lepsim pripade v
24b barevnem prostoru a JPEG je take jen 8b na barvu.
Smysl to ma maximalne pri tisku, kde je samozrejme mozne namichat vic
odstinu nez na monitoru.
Jenze to zase neni uplne trivialni protoze se pomalu dostaveme k slovum
jako je gamut:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Gamut

vzhledem k tomu ze delam v tiskarne tak obcas nechapu jak se resi tyhle
veci preve s ohledem na prevody mezi barevnymi prostory - treba kdyz je
treba sladit tisk na laseru/inkoustu tak aby hral barevne s tiskem
klasickou michanou barvou pri potisku obalek - staci vzit jen papir
jineho vyrobce a je to v ...

Radek Vicek