Nano voltovy DC zesilovac

Úterý Únor 15 12:38:59 CET 2011

Tak uz vim na co je ve vstupnim clenu relatkem pripojovany 500 odpor
vuci zemi , zrejme to je onen odpor na kterem se meri
napetova+proudova nesymetrie, po odecteni napetove na zkratu se da
vypocitat proudova.
MC34081 me take docela prekvapil a prisel mi prilis obycejny.
Stejne tak diskretni stupen pred integrovanym mi prisel jako dnes jiz
neaktualni, dnes to je samy chopper ci autozero zesilovac a kdyz jsme
do Farnellu dal najit low noise JFET pair nenaslo mi to nic.
Napadlo me take zda by se dnes jiz nedal cely prvni stupen, tedy
diskretni a MC34081 nahradit nejakym modernim integrovanym OZ?
Pripadne zda se to dnes jiz cele nedela jinak, treba jako dva stupne
za sebou s moznosti prvni zcela vyradit a pouzivat jej pouze na
nizkych rozsazich?
Pripadne pouzit neco jako toto strana 5
http://www.janascard.cz/PDF/Ultra%20low%20noise%20amplifiers.pdf ?

Martin

> Vratme se k technicke casti. Jak jsem pochopil je cele kouzlo v
> adjustaci napetove a proudove nesymetrie vstupniho diferencniho
> zesilovace U315.
> Coz je dano rozdily v parametrech tech dvou T v U315 a rozdily v
> proudu, ktere dava prava a leva vetev  te tranzistorava zmeti nad
> nimi?
> Nicmene jiz nevim podle ceho , tedy jakych arametru pouzitych
> soucastek se urci v jakych mezich se tyto nesymetyrie muzou pohybovat?
> Pokud jde o realnou korekci, umim si predstavit korekci napetovou,
> [...]

Popravde receno, nejsem z toho vaseho schemata moc moudry. To, ze se
integrovanemu OZ predradi nejaky diskretni stupen, byvala zvlaste
drive bezna praxe. Ale i v takovem pripade, mel prislusny IC nalezite
vlastnosti, coz se, pokud jde o ss parametry o MC34081 rict neda.
Takze mi to cele pripomina spise klasicky modulacni zesilovac jako byl
napr. cs zesilovac AS101 popsany v konstrukcni priloze AR 1987 a ST
3-4 / 1969. Jen to misto diskretnich soucastek pouziva OZ.

No a offsety a nesymetrie se meri tak, ze uzenmite vstupy. A merize co
z toho leze. Pokud uzemnite pres malej odpor, merite napetovy offset,
pokud uzemnite pres velkej odpor, merite napetovej + proudovej offset.