Nano voltovy DC zesilovac

Neděle Únor 13 23:36:54 CET 2011

Popravde jsme take cekal stineni, specialni filtry na napajeni a vim
ja co jeste. Tak nic z toho se nekona, vyhrivane jsou jenom reference,
nic dalsini nema ani stineni. 4 merici kanaly jsou vyvedeny na
sroubovaci konektor o kterem se v manualu pise, ze je z velmi ciste
medi a ma se pravidelne cistit jakousi zazracnou vodickou.
Merici kabel 1m delky s cenou 250$ je hyper super mega s ocky na konci
, vse opet z te zucene nejlepsi medi.

Pokud jde o zpracovani mereni, je v tom procesor s pomerne
propracovanym matematickym aparatem , vcetne podpory statistickeho
zpracovani , grafu a odpory vsech moznych i nemoznych termoclanku.

Pokud by to clovek stavel dalo by se na sw casti skvele vyradit.
Celkem me to laka, ale obavam se, ze nezvladnu kompletne amalyzovat
dany zesilovac tak abych dokazal dat dohromady podobny s dostupnych
soucastek.

Martin

>Ja som mal na mysli inu ducharinu a to meranie v realnom prostredi. Tam sa vam bezne naindukuje do meracieho retazca aj 50mV. Mne neslo skor do hlavy nieco ine, nez princip toho ako sa to eliminuje. Takze teraz mam uz vcelku slusnu predstavu ako merat aj inak nez len sigma

no ono tam v principu nejde o nic jiného než jen o to dorovnání ofsetu.
Dá se to dělat různě.
1. jako u LTC1050 - vstup CMOS OZ se cyklicky přepíná na vstup a na
nulu, když je na nule, zachytí se do paměťového kondenzátoru ofsetové
napětí a to se pak zapojí do série se vstupem. V datasheetu je to hezky
namalované. Není to úplně přesné, tak na ten 1uV. Přece jen ten OZ má
nějaký šum, který to v té rychlosti může rozhodit, přepínací tranzistory
mají kapacitu gate která se do toho kondu vybije... Stejně nulují ofset
převodníky ICL7107, 7109, 7135 - před každým převodem.
2. jako ve vašem měřáku, u slušně stabilního OZ se vstup zkratuje a
ofset se dorovná řídícím napětím přes nějaký převodník. Zřejmě ten
měřící převodník jde přímo na displej, necedí se to přes procesor.
Výhoda je že korekci ofsetu stačí dělat občas a nezdržuje to tolik.
3. pokud je tam procesor, stačí občas přepnout vstup do zkratu, změřit
kolik to ukazuje a pak to při měření odečítat. Toho HW je tam minimum a
chodí to úplně stejně, jen převodník musí měřit (alespoň okolo nuly) v
obou polaritách.
Až potud je všechno jednoduché a vcelku pochopitelné. V čem spatřuju tu
duchařinu - zlikvidovat vliv termoelektrických napětí. Rozložení teplot
v krabici voltmetru aby obě svorky měly stejnou teplotu, případně když
to měří do zkratu, aby v tom místě nebyla jiná teplota než na vstupních
svorkách. No a pak vezmete banánek do ruky, ohřeje se, strčíte do měřáku
a všechno je jinak :-) Co je na druhém konci těch šňůr, si taky musíte
pečlivě hlídat. Když jsem psal o duchařině, myslel jsem právě tohle...
Samosřejmě že taková napětí měřit jdou, ale není to úplně jednoduché,
chce to splnit jisté podmínky.
Anděl