OT Zapas s linuxovym miniserverem

Petr Tosovsky PetrTos na altopro.cz
Neděle Únor 13 19:15:53 CET 2011

make je potreba pro preklad jednoho nastroje pro praci s tiskarnou
(foo2zjs), prostrednictvim ktereho se do ni nahrava nejaka inicializacni
sekvence. Je to USB tiskarna HP 1020, ktera podle informaci z fora
nepodporuje pouziti na print serveru. Ta utilita tam umi poslat
inicializacni sekvenci. Bez toho musim po kazdem zapnuti tiskarny ji
musim pripojit primo k PC pres USB aby se inicializovala a pak funguje i
pres server.
lpq funguje dobre. Bohuzel zpusobi probuzeni externiho USB disku z
hibernace, coz neni zrovna zadouci.
Jiste si spoustu veci muze spravce urcit, ale asi existuji nejake
zvyklosti a doporuceni. mnt nebo dev treba vim, ze obsahuje obvykle
pripojene file systemy. df napriklad ukazuje, ze volne misto je jen v
tmp. Nemam predstavu jestli to treba neni ramdisk a vsechno co tam
ulozim se po restartu ztrati. :-)
Nejde mi o konkretni vysvetleni, ale spis jak spravce, ktery prijde k
systemu zjisti co a jak je udelano.
Postupne se s tim seznamuji a vypada to, ze se jedna spis o netypickou
distribuci oproti klasickym PC distribucim.

Petr Tosovsky