Nano voltovy DC zesilovac

Neděle Únor 13 15:43:17 CET 2011

Pred casem jsem se zde ptal na proudovy zdroj s DAC, cvicne jsem si
neco zbastlil a chodi to prekvapive dobre. O absolutni presnosti
nemuzu hovorit, namam ji az tak jak overit, ale pokud jde o sum a,
opakovatelnost  dopadlo to nad ocekavani dobre.
Kdyz mame jiz takt presny zdroj proudu byla by skoda k nemu neudelat
zesilovac a ziskat miliohm meter a volt metr pro velmi mala napeti.
Jelikoz jsem si vubec neumel predstavit jak ma neco takoveho vypadat
ani jsem nenasel nikde naznak konstrukce, vydal jsem se cestou
"reverzniho inzenystvi" a rozkreslil DC zesilovac v nejmenovanem profi
nanovoltmetru, ktery se prodava za bratru 90k bez DPH Kc a ma
rozliseni az neuveritelnych 100pV.
Zabralo mi to docela dost casu, jsem prekvapen, sice nemohu rici, ze
zceala chapu vse v danem zapojeni, ale kupodivu nejde o zadny kosmicky
high tech, ani nejsou pouzity soucastky vyrabene o svatojakubske noci,
ci jinak zduvodnujci prodejni cenu daneho pristroje. Krome dvou
odporovych deliců, ktere jsou v ASIC a tri spinacu k nim, ve schematu
jsem je nahradil Uzak ADG411 jde o celkem bezne soucastky, ktere by
slo koupit i u slona , nejdrazsi asi tak bude LT1124 za cca 200Kc.

Kdyz jsme si s tim jiz dal praci mozna by to mohlo zajimat i nekoho dalsiho.
Nemusi tpo byt vse spravne, ale snazil jsme se :-)
Nulovani napetoveho ofsetu jsem zatim zcela nepochopil a neni uple
dokreslemo viz nezapojene  R338,339
Podle vseho je vstupni signal 0-10V priveden na Input Amp+ a prislusne
zesileny signal odebiran mericim ADC na vystupu ADIn pricemz zesileni
je voleno tak aby na maximu daneho rozsahu vzdy bylo na vystupu 10V
Rozsahy, zesileni a nastaveni je nasledujici

DC V range     Gain                Amp1                        Amp2
    1mV            10000x          REG43 100x            REG83 100x
  10mV              1000x          REG43 100x            REG82   10x
100mV                100x          REG42   10x            REG82   10x
      1V                  10x          REG41     1x            REG82   10x
    10V                    1x          REG44     1x            REG81     1x

V sesilovaci je kompenzace proudove nesimetrie vstupniho clenu U315 tu
zasistuje 8bit DAC, ve schematu nahrazen pouze vytstupem
podobne je tam nulovani napetoveho offsetu, tu zajistuje oper 8bit DAC
s dvojsi OZ U312
Dale dva spinane analogove filtry , spinaci frekvence 11Hz.
Invormaci o overvoltage zajistuje LM393D
Vyznam vystupu Port  a Root2 mi zatim unika.
Na Root2 se pravdepodobne kontroluje vystupni napeti kompenzace bias current
Port tam je asi kvuili zpracovani v mericim  ADC

http://www.ulozto.cz/7843708/schematic-prints-pdf
http://www.ulozto.cz/7843709/siplified-pdf

Rad bych znal nazor na toto zapojeni a pripadne co udelaji jinak ?

Martin