Regulace topení - dotaz zkušenosti

Sobota Únor 12 22:22:20 CET 2011

taky jsem to v paneláku před mnoha lety tak měl. Dokonce jsem si
naprogramoval aby to zažalo topit o tolik dřív, aby v naprogramovanou
dobu bylo teplo. Při ekvitermní regulaci tam moc rezerva výkonu nebyla a
doba ohřevu byla dost dlouhá. Chystal jsem se to i vyrábět. Jenže když
nám začali víc jak polovinu nákladů rozpočítívat podle plochy, bylo mi
jasné že si to nikdo nekoupí. Když nám pak zateplili panelák,
prodloužila se časová konstanta chladnutí tak, že regulase téměř
ztrácela význam. Náklady na vytápění klesly a když jsem dělal doma
pořádek, dráty od radiátorů jsem zrušil. Do domečku, který stavím, zatím
počítám s jednoduchými pokojovými termostaty s tím že dál se uvidí. Při
výpočtové tepelné ztrátě necelé 4KW a TČ s topným faktorem 5 (systém
voda-voda) se fakt nevyplatí investovat do dokonalé regulace.
Anděl