regulace radiatoru

Jan 'yanek' Bortl yanek na ya.bofh.cz
Pátek Únor 11 21:00:06 CET 2011

Dobry den,
kdyz uz tady mame nakousnute tema ohledne topeni. Mam na radiatorech
umistene termohlavice "vzor quattro*" (moc diky za inspiraci!), lec chybi mi
veskera logika rizeni. Presto, ze mi dum ohriva ekvitermni kotel Viessmann,
bych chtel ridit teplotu v jednotlivych mistnostech dle denni doby a dle
osazenosti rodinnych prislusniku.

Lec mam dilema, uvazoval jsem jakym zpusobem zajistit aby v jednotlivych
mistnostech bylo vcas a efektivne "teplo". Termohlavice maji z principu
veeeelkou setrvacnost (radove minuty), chvili trva nez se mistnost ohreje.

Jakym algoritmem ridit ovladani-vyhrivani hlavic? Ma smysl zde uvazovat o
nejakem PID? Nebo se na to vykaslat a pouzivat jen on/off? Bude PID
dostatecne rychle reagovat na ruzne situace (napriklad otevrene dvere na
chodbu). Vubec nemam s PID regulatory zkusenost, ac zevrubne rozumim jak
funguji. Nekde jsem cetl neco o tom ze Fuzzy regulator to zvladne dobre "taky".

Predpoklad je ke kazde hlavici umistit nejake male AVR a teplomer do
mistnosti. Centralni logika nastavovani neni v tuto chvili na poradu dne.

Jak tedy na to?

*) http://quattro.haje.cz/

--
Jan 'yanek' Bortl <yanek [at] ya.bofh. cz>
http://ya.bofh.cz/ | jabber/gtalk: yanek [at] mitranet. cz