OT: Regulace topení - dotaz zkušenosti

Halen halen na seznam.cz
Pátek Únor 11 19:27:40 CET 2011

Podle mého odzkoušeného postupu je nejjednodušší mít na radiátorech
termohlavice, ať už elektronické nebo mechanické. Kotel mít nastaven na
konstatní teplotu, např 80°C. Kotel si umí sám regulovat podle teploty
zpátečky. Není nutné vymýšlet různé speciální řízení. Jediné co je nutné
regulovat je množství dávkování uhlí do kotle dle venkovní teploty. Není
to ale nikterak tragické, defakto se to mění až když je velký rozdíl ve
venkovní teplotě. když je nastaveno málo, tak kotel nestíhá topit.
Opačně je pak dlouho v odstávce a mohlo by hrozit prohoření šnekem do
zásobníku.  Maximálně  tak 3x týdně. Stejně se ke kotli chodí sypat uhlí
do násypky a vybírat tu trochu popele. Topení automatickým kotlem na
hnědé uhlí je velmi efektivní a levné.

Honza