WEBSDR - kam se to podelo

Miroslav Mraz mraz na seznam.cz
Pátek Únor 11 12:27:33 CET 2011

Tohle asi nebude způsobeno špatným antialias filtrem. Spíš bych si
tipnul že na vině je spínaný mixer. Konstruktéři používají většinou
Tayloe detektor - ten sice hned tak nepřebudíte, jenže bude mít
parazitní příjmy na lichých harmonických (a subharmonických) oscilátoru.
Podle mě je lepší řešení použít I a Q signál oscilátoru z DDS, tedy
poměrně čistý sinus a Gilbertovu buňku jako směšovač. A lepší by bylo
sestavit jí z JFET tranzistorů, aby měla co nejlépe kvadratickou
charakteristiku. A ještě lépe direct sampling, ale to už se cenou asi
dostanete někam jinam.

Mrazík