Alternativni zdroje energie ... Re: Jakou konstrukci bysteprivitali ?

Petr Kubáč petrkubac na 802.cz
Čtvrtek Únor 10 21:36:27 CET 2011

> Proč se nepoužívají rychlé reaktory? Myslím že ten princip je známý dost
> dlouho a snad je to i technicky dořešené. Není to jen alibismus politiků
> že by se muselo hlídat vznikající plutonium a dokladovat že se nedostalo
> do ruky teroristům?

Zajimava diskuse - je to presne ten duvod - politicka obava o plutonium

Ale jinak konec tezby ropy bude predevsim ekonomicky a  spolecensky pruser -
protoze to zcela zmeni ceny skoro vseho - vcente moznych dusledku jako je
pad nicim nekrytych men  bankroty statu atd....

Jinak krome etanolu se da z organickych hmot vyrabet i butanol, a butadien,
akrylaty, a de facto cely plastikarsky a petrochemicky prumysl se da zivit
kvasenim biomasy - za ceny minimane 10 x vyssi - to je ten pruser.

Dokonce jsem cetl o elektricky hnanych cementarskych a vysokych pecich, kde
se s rudou haze i organicky odpad - jen jako zdroj uhliku ne tepla.

Proste vse co se da vyrabet s ropou da se vyrabet i bez ni, ale presto bude
svet uplne jiny.

Zdravi Petr Kubac