Alternativni zdroje energie ... Re: Jakou konstrukci byste privitali ?

Čtvrtek Únor 10 20:10:34 CET 2011

Mozna vytvari, teda za predpokladu, ze jsme priznivci organickeho
puvodu ropy, ale ani pak neni mnozstvi vznikajici ropy takove, aby
melo vyznam se tim zabyvat.
Druhou moznosti a i tato teorie ma vedecke opodstatneni je anorganicky
puvod ropy a to by pak ropa nadne oceanu nevznikala.

V kazdem pripade, at mame predstvu o cem je rec, denne se na svete
spotrebuje kolem 85milionu barelu ropy DENNE. Pokud bychom to prevedli
na energeticky ekvivalent tak to dela:
barel ma cca 160kg, kg ropy ma spalne teplo rekneme 40MJ coz dela
denne 544 peta J (5.44E+17).
Cim to chcete nahradit?
Lidstvo nema energeticky ekvivalent k takovemu energetickemu zdroji a
to ani v naznaku.
Uran a stepeni? Ha ha ha jiz nyni je uranu nedostatek a pokud je kg
prirodniho uranu ekvivalent 500.000MJ/kg tak to dela cca 1000t uranu
denne, cili veskere zname svetove zasoby uranu bychom zlikvidovali za
mene nez 10let.A to nechavam stranou fakt, ze ropa neni jen zdroj
energie ,ale i material pro vyrobu kde ceho.

Pokud jde o ropu, tak svet jiz defakto dosahl maxima a jiz ho nemuze
dale zvysovat, jiz davno neplati, ze OPEC omezuje tezbu
admnistrativne, ve sve podstate vsechny jejich kapacity jedou naplno.
Nejvetsi zadoby maji Saudove a ti tezi 12M barelu denne a je otazkou
jak dlouho budou schopni toto tempo drzet. Ani ropne pole Ghawar neni
bezedne, svetovou dvojkou je Kuvajt a na jejich nejvetsim poli Burgan
jiz pomalu zacina klesat tlak.
Zkratka mejdlo konci .....

Martin

>Ropa se totiž na mořském dně tvoří neustále, jsou tam jezera a řeky ropy,
jen ta ropa je těžká, na rozdíl od pár tisíc let usazené ropy, která se těží
dnes. A je a bude jí dost, jen ji umět těžit.