Jakou konstrukci byste privitali ?

Peter Bošnák lajost na zoznam.sk
Čtvrtek Únor 10 11:25:14 CET 2011

>David Belohrad david na belohrad.ch  wrote:

>Faktem je, ze za komancu bylo na bankovkach napsane, ze jsou kryte
>zlatem.

Nejako silne to nesledujem ale mám dojem, že krytie dolára a tým aj
ostatných mien zlatom  bolo zrušené niekedy v 70-tych rokoch. Dovtedy sa
udával kurz na troyskú uncu zlata. Niektoré komančské bankovky boli
vydané dávnejšie pred týmto termínom (napr. stokoruna bol stále pôvodná
od menovej reformy v roku 1953). Takže texty na nich boli neaktuálne. A
vôbec krytie čs. koruny bolo problematické. Stačí si spomenúť na čierny
a tzv. oficiálny kurz k valutám, ktorý sa líšil o stovky percent. Ale
ešte raz podotýkam, že nie som odborník v tomto smere. P.B.