Dostal jsem 20bit DAC hledam napad na konstrukci?

Neděle Únor 6 18:09:48 CET 2011

LM399 je vytapena reference, tak, ze ano je vytapena, ale to je svym
zpusobem jen jina metoda kompenzace teplotniho driftu a neresi sum.
Hosi z HP sice maji vytapenou referenci, ale upravuji napeti z
reference dvema OZ AD706 a ty jiz vytapeny nejsou a maji TC 1.5uV/C.
Pro zajimavost reseni reference v 34420
http://www.uloz.to/7733187/ref-pdf, scan je velice mizerny, ale
zakladni orientace je snad zachovana.
Blokove schema celeho meraku je pak tady http://www.uloz.to/7733186/sch-pdf
Popravde, cinani podobne meraky take delaji, ale  neni to za 3000Kc,
ono to nejde uplacat z uplneho blata.
Z hlediska amaterske konstrukce jsou hlavni prekazkou kupodivu odpory,
 cele to stoji a pada na nekolika odporovych delicich , ktere jsou
leptany na keramickem substratu v podobe IC.
Parkrat me jiz chytla myslenka, postavit si neco jako 34420, ale kdyz
se pak clovek podiva na ceny odporu ve farnellu, zjisit, ze jeden
stoji 100Kc, docela rychle ho to prejde nadseni :-)

Martin

> [...]
> Merenim tohoto napeti tedy zname teplotu reference a bud podle typicke
> krivky z DS nebo podle zmerene krivky daneho ks muzeme provest
> matematickou kompenzaci.
> Pokud bych se mel dopustit nejakeho odhadu, tak bych rekl, ze z
> pohledu teplotni chyby bychom meli byt schopni chybu korigovat na
> rekneme +-500nV.
> Tedy z pohledu sum 10uVp-p na hodnotu "zcela" nepodstatnou.
> Pokud jde o long term stabilitu tak to samozrejme mate pravdu, ale je
> to pravda platici obecne pro vsechny pristroje pracujici v techto ci
> jinych rozmezich u vsech i profi pristoruji.

Souhlas

> Priklad nanovoltmetr Agilen 34420A, tedy 7.5mistny merak z kategorie
> snu, jak cenou tak parametry, na rozsahu 1mV meri s krokem 1.3nV.
> Cely jede na referenci LM339AH
> http://www.linear.com/pc/productDetail.jsp?navId=H0,C1,C1154,C1002,C1223,P2025
> Ta ma sice LTS 8ppm /1000h a TC 0.3ppm/C, ale zaroven je na nizsi
> napeti, nizsi teplotni rozsah a nema kompenzacni vystup a hlavne je
> pouzita v pristroji s cenou ojeteho auta.

Ale ta reference, muze byt termostatovana, umele vystarnuta, vybirana
z X kusu atd. Vsechno (skoro) jde udelat, a v praxi to stoji mnoho
prace a penez. Kdyby stacilo slepit dohromady par soucastek za 30 $,
tak to dela kazdej treti cinan a koupite to v drogerii za 3000 KC.