[OT] Anglictina

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Neděle Únor 6 16:58:38 CET 2011

> Pan je ucitelom, ze? ;-)

:-))

> pomaha.
>
> Ak mate na ucenie sa jazyka 20 minut denne, tak je lepsie, ak tych 20
> minut stravite tymi metodami co som popisoval nez memorovanim sa
> slovicok.

Ja mam 20-30 minut denne jen na slovicka. To ze posloucham pisnicky (a koukam pritom na displeji MP3ky na texty), divam se na netu na zpravy nebo filmy, ctu a snazim se i obcas neco psat v danem jazyce prostrednictvim netu beru jako samozrejmy pridavek, ale ne primarne jako uceni se jazyka. Ja se jazyky ucim jen pro zabavu a proto, abych trenoval mozek, takze si vedle tvrde prace volim i ruzne zabavne metody.

Ale porad tvrdim, ze slovni zasoba je obrovskym plus (ostatne vidim to jasne i v porovnani se spoluzaky v kurzu, kteri tolik slovicka nememoruji). Ono kdyz mate ve vete pro danou uroven znalosti nesrozumitelne rekneme tri pevne zachytne body ve znamych slovickach, casto si snadno domyslite kontext a vete proste porozumite, zatimco ti, co tam ta slovicka nenajdou se nemaji ceho chytit. Jazyk je strasne plny redundance a mozek ma dokonale algoritmy, jak z toho vyzdimat uzitecnou informaci (viz takovy ten vyzkum jak v psanem textu staci zacatky a konce slov a clovek je schopen to plynule cist ackoliv v prostredku slov jsou uplne nesmysly). Ale vzdy je treba mit se ceho chytit.

Jakub Serych

P.S: Navic myslim, ze tahle debata je silne individualni, pro nekoho je efektivni jeden zpusob vyuky a pro jineho nejaky uplne jiny. Pro me osobne je napriklad memorovani cehokoliv strasne slozite, a to je take jeden z duvodu, proc energii venuji prave do tehle oblasti. Mozek je proste potreba neustale trenovat, jinak zakrni. Verim proste tomu, ze jazyk (nebo cokoliv jineho) se clovek nauci, kdyz tomu bude venovat dostatek energie, tak ji do toho davam tam kde citim svoji nejvetsi slabinu, a ono to kupodivu zda se funguje.