[OT] Anglictina

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Neděle Únor 6 13:44:39 CET 2011

Nesouhlasim. Supermemo se nehada se znalostmi naucenymi jinde. Jedine na co je treba davat pozor a co supermemo velmi rychle odhali, jsou jak ja tomu rikam "mozkove zkraty" nebo naopak "vidlicky". Ty mohou mozna vzniknout tou paralelni vyukou jinymi prostredky, ale daji se velmi rychle eliminovat, protoze supermemo Vam je jako nenaucitelne za chvili shromazdi na jeden drill, kde je najdete. Uvedu priklad:
zkrat: mam v supermemu treba slovo cerstvy - fresh a na jinem miste svezi - fresh. Tohle proste mozek nechce brat, protoze kdyz Vas to zkousi "cerstvy", reknete si "fresh", ale pak Vam vrta hlavou, ze "fresh" je prece "svezi" a tak casto zvolite v hlave nejake jine chybne slovo.

vidlicka: to je presne opacne mam slovo fresh - cerstvy a na jinem miste fresh - svezi (je velmi vhodne dat si do supermema oboustranne zkouseni, protoze mozek je potvora tezce jednosmerna :-) Tady je jasne, ze s 50%ni pravdepodobnosti reknu pri zkouseni tu jinou variantu, nez na kterou se me momentalne program pta. Kdyz mate arzenal nekolika tisic slovicek, verte, ze na to prijdete teprve pote, co se obe varianty sejdou v jednom drillu. Pak to staci opravit na "fresh - cerstvy, svezi" a druhy vyskyt smazat (podobne i u zkratu) a je vymalovano.

Jakub Serych