OT: Autoradio z LIdla - USB

Pátek Únor 4 14:54:00 CET 2011

2011/2/4 Juraj Michálek <michalek.jm na gmail.com>:
> Zdravim clenov. Pred nejakym tym piatkom sopm si kupil v Lidli najnovsi
> model autoradia SilverCrest s numerickou klavesnicou. Mam aj starsiu verziu
> uz asi rok a funguje uplne bez problemov.
> S touto novou vsak mam nasledovny problem. Po vlozeni USB kluca tento
> normalne prijme, nacita  a zacne prehravat. Po vypnuti motora a radia a
> opatovnom nastartovani sa tvari ze tam ziadny USB kluc nie je. Az po
> vytiahnuti a zasunuti kluca tento znova bez problemov nacita - ale znova od
> 1.skladby.
> Chcem sa spytat pripadnych majitelov ci aj u nich sa tato vlastnost
> [...]

To o ničem nevypovídá, stanice jsou uložené v nějaké paměti, takže
rádio může být vypnuté jak dlouho chce a nastavení nezapomene.
Autorádia mají obvykle dva napájecí dráty, jeden se připojuje na
napětí trvale, druhý na klíček. Každopádně rádio jako takové by mělo
odpojovat napájení USB portu, jinak by ta flashka úplně zbytečně
vytloukala autobaterii (sice nějakými jednotkami až desítkami mA, ale
trvale).

Když není klíček v zapalování, jde rádio zapnout?

Podle mě je to závada, v Lidlu to ani nebudou zkoumat, předáte to
pokladní nebo nějaké vedoucí, ta to rádio buď vymění nebo vrátí
peníze.

Nebo můžete udělat hot-fix, dát tam relátko, které bude odpojovat USB
port (vlastně stačí tři piny, data+, data- a +5V a možná by stačily i
jen ty datové). Tím to pro rádio bude vypadat, že tam tu flashku někdo
znova strčil. Případně tam dát zpoždění, aby to relé neseplo hned, ale
až nějakou vteřinu po zapnutí.

Pavel Kadečka.