RE: kalibrace vlhkoměru

Pátek Únor 4 00:30:33 CET 2011

To co je tam popsane vychazi z rovnovazne relativni vhlkosti vzduchu
nad nasycenym roztokem soli
pro chlorid sodný plati
teplota  5    10   15     20   25
vlhkost75,7 75,7 75,6 75,7 75,3

pokud tedy skutecne mate nasyceny roztok soli , s prebytkem
nerozpustene soli tak pri 25C by vzduch nad timto roztokem mel mit
vlhkost 75.3%, ale musi jit o nasyceny roztok. :-)

Podle meho jste nemel nasyceny roztok

Martin

>Dobrý den,

Našel jsem na internetu postup, jak zkalibrovat vlhkoměr pomocí misky se
solí. Např. tady, a na spoustě dalších míst:
http://www.doutniky-obchod.cz/magazin/jak-zkalibrovat-vlhkomer/

Zkusil jsem to s mojí meteostanicí, a ta mi ukazuje jenom 61%.

Dokážete někdo posoudit, jestli je tato metoda směrodatná, nebo mi
opravdu ukazuje meteostanice blbosti?

--
Ales Filip
http://xanadu.khnet.info