Chlorid zelezity

aze azehw na volny.cz
Čtvrtek Únor 3 11:46:11 CET 2011

CHlorid řelezitý je krystalická látka, tedy FeCl3*6H2O. Je silně
hygroskopický, takže se běřně vyskytuje jako slepenec vypadající jako kus
zrzavého uhlí a jde to tak daleko, že se na vzduchu úplně rozteče.
Samozřejmě se rozpouští ve vodě, v čem jiném, a používá se nasycený roztok,
někdy mírně okyselený HCl.
Z jednoho webu: Technická data:
a.. Chlorid železitý je rozpustný ve vodě. Vhodný pro leptání. Chlorid
uchovávat mimo dosah dětí. Roztok nesmí přijít do styku s kůží. Ředící
poměr: 800g pelet rozpustit v 1 litru teplé vody, výsledek je asi 1,4 l
roztoku.
AZE

----- Original Message -----
From: "Jozef Racek" <Jozef_Racek na tempest.sk>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Thursday, February 03, 2011 11:12 AM
Subject: Re: Chlorid zelezity

Chlorid zelezity sa predaval aj v pevnom skupenstve.
Pripravu tvorilo rozpustenie "kusu kamena" nejakej vahy v prislusnom
mnozstve vody.
Na leptanie sa pouzival vodny roztok. Co sa predava teraz pod pojmom
chlorid zelezity v tekutom stave neviem.
Pridavanie vody znizuje koncentraciu, ale pridavanie kvapiek urcite nie.

Dodo