Jakou baterku do avometu.

Peter Bošnák lajost na zoznam.sk
Středa Únor 2 12:29:27 CET 2011

>Naproti tomu DU10 byl jiste vyroben kvalitne, bohuzel pred 50 roky a
>vzhledem k tomu ze permanentni magnety zase tak uplne moc permanentni
>nejsou, muze dnes take merit vselijak.

>S pozdravem Pavel
  >mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz

Pred pár rokmi sa mi podarilo dostať Avomet (ten pôvodný z 50-tych
rokov). Pretože som mal pochybnosti o jeho presnosti, mal som dojem, že
by nebolo od veci ho skalibrovať a vymeniť rezistory, ktoré zmenili
hodnoty. Keď som pripojil na zdroj a porovnal s moderným digitálnym
voltmetrom (nejaký Fluke), tak som zistil, že hodnoty sedia presne s
ručičkou "na čiarke". Takže aspoň u Avometu netreba mať obavy so stratou
presnosti. Ale nemôžem povedať, že by to bol môj obľúbený merací
prístroj a že by som ho mienil bežne používať. Ručička je príliš
"lenivá" a pomaly reaguje, okrem toho je pomerne ťažký a v originálnom
obale i veľký. Ale mať ho doma, človeka poteší. P.B.