Trochu OT - IPv4 konci

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Úterý Únor 1 13:06:24 CET 2011

Nejdriv si o tom prosim neco prectete, nez zacnete sirit bludy.
Ad 1) Jestli je neco ideologie, tak je to prave NATismus. Kdo zazil 4kovy Internet v dobe, kdy nemel o NATu ani potuchy, moc dobre vi, co je NATismus za silenost. Kdo Internet poznal az v dobe NATismu, byva bohuzel jak je videt touto ideologii velmi silne ovlivnen.

Ad 2) RFCcko pro NAT samozrejme existuje i u IPv6, ale vsichni rozumni lide vedi, ze to je uplna kravina (samozrejme - nic neni uplne cernobile - zrejme existuji nejake uplne specificke okrajove pripady, kdy se to k necemu muze hodit, ale abych pravdu rekl, na zadny nemuzu bez studia prijit a studovat to fakt nehodlam).

Ad 3) Pokud chcete anonymizovat sve pakety (jestli jsem to spravne pochopil), samozrejme to umi primo IPv6 (jakoz i celou radu dalsich ficur) a to daleko dokonaleji nez kdektery soucasny anonymizer.

Jakub Serych