Ma jeste AMARO smysl?

David Belohrad david na belohrad.ch
Úterý Únor 1 11:44:21 CET 2011

Vec s vysokymi skolami se ma asi takto:

- kontakty bych mel, ale
- obavam se, ze o diplomove prace asi zajem na publikaci nebude. Skoly maji
zajem na publikaci bud v impaktovanem casopise (pokud je diplomova prace
dobra), pripadne na publikaci ve vlastnich nakladatelstvich, pripadne v
tech, kde maji dobre vztahy a zaruceny zisk.

Verte, ze jsem na tuto situaci narazil. Co se tyce semestralnich projektu,
tam bych rekl, ze je situace jina. Na druhou stranu, kdyz se podivam na to,
co dnesni studenti produkuji jako semestralni projekt, tak na mych casu (15
let zpet), by neprosli rocnikem. Zalezi ovsem od fakulty.

Je potreba rici, ze s tim, jak skolstvi v CR funguje (a vubec cela veda),
kdy se vic klade duraz na publikacni cinnost, nez na vlastni cinnost, se
skolam ani nedivim. Jedinou moznosti, jak si zajistit penize na pristi rok
je publikovat, publikovat a publikovat - v impaktech. Po nejakem
bezvyznamnem platku ani pes nestekne.

d.