Trochu OT - IPv4 konci

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Úterý Únor 1 10:12:06 CET 2011

Vetsina lidi naprosto plete pojmy NAT a firewall, respektive si mysli, ze NAT je firewall. NAT (nemyslim tim NAT coby firewall) muze mozna jako berlicka fungovat, pokud omezim svoji domaci cinnost na brouzdani po webu. Ovsem uz kdyz pouziju pouhe FTPko, mohu se dostat do problemu, nemluve o jakychkoliv sofistikovanejsich vyuzitich site (napr. VoIP, multicastingy a tisice dalsich aplikaci, kterym NAT neuveritelne komplikuje zivot).

A tomu, ze lidi si mysli ze NAT rovna se firewall zase vdecime napriklad za mailboxy plne spamu, sireni ruznych viru atd (uz nekolikrat jsem ruznym znamym lecil obycejny domaci pocitac, ktery se bez jejich vedomi stal (samozrejme za onim bezpecnym NATem - jak jinak :-) spamovaci masinou chrlici desetitisice mailu za hodinu do celeho Internetu).

Verim, ze i v tomhle bude mit IPv6 silny lecebny ucinek, protoze lidi si bez existence NATu snad konecne uvedomi, ze firewall je opravdu potreba.

Jakub Serych