Trochu OT - IPv4 konci

Jaroslav Meduna meduna na mikroklima.cz
Úterý Únor 1 09:36:26 CET 2011

Prave, ze IPv6 je jednodussi (a cisteji konstruovany) nez IPv4. Je to videt
uz z prvniho pohledu na paket. Co se zkomplikovalo, je delka adres (je tam
vic bitu). Bezny stack (napriklad UIPV6 od SICS potrebuje cca 10 KB na kod a
1.8 KB RAM, z toho je 1.3 KB na bafr).

Osobne mam obavy pri uziti IPv6 prave z te dostupnosti (viditelnosti) kazde
adresy odevsad, vzdy a kdekoliv. Dneska bezny NAT (IMHO) slouzi jako jeden z
prvku pasivni bezpecnosti, kdy na pocatku neni nikdo v lokalni siti
viditelny v internetu. Se zavedenim IPv6 do LANky zacnou lidi z IT resit
konfigurace firewallu, protoze bez nej je to prakticky neprovozovatelne. A v
dusledku toho jsou zas nespokojeni uzivatele, protoze jim nektere sluzby
prestanou chodit.

JM

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Marek Sembol
Sent: Tuesday, February 01, 2011 9:18 AM
To: HW-news
Subject: Re: Trochu OT - IPv4 konci

No to te az tak to te asi az tak moc trapit nemusi:)
On je IPv6 stack tak slozity, ze se pro ty male hracky nehodi - tak
asi tolik na tema, ze prece IP potrebuje kazdy topinkovac:)
Ja vim - dnesni telefon ma vetsi vypocetni vykon/pamet/uloziste, nez
slusny computer pred 10 lety, takze nikdy nerikej nikdy...
M.