Další kolo foto-/větro-/nevímco-voltaického šílenství na obzoru?

Petr Simek psimek na jcu.cz
Úterý Únor 1 09:28:53 CET 2011

On Tue, 1 Feb 2011, Petr Tomasek wrote:

> Slunce neni priroda? :-P

Je ale jiste uznate ze termonuklearni reakce na slunecnim pricipu na zemi
nemuze fungovat uz jen proto ze tu neni tolik vodiku. Zatimco u uranu
problem neni.

> (No, ale stejne mi prijde, ze "jestli to existuje i v prirode", neni
> rozumny argument. Zkuste mi treba v prirode najit spalovaci motor,
> nebo parni stroj, pripadne ozubene kolo...)

Spalovaci motor je jen dalsi vyuziti exotermniho spalovani. Bez prirodnich
zdroju by nefungoval. A kolo - to je zase jen zpracovani prirodnich
materialu vhodne upravenych clovekem.

Tim chci rict ze je jedna vec vzit material co je k dispozici a nejakym
zpusobem ho zpracovat a druha vec je napodobit proces ve slunci. K tomu
prvnimu jsou treba znalosti k tomu druhem ani znalosti nemusi stacit.