DRM [bolo Re: OT: AsusEE ako citacka]

Lubos Medovarsky lubos.hwlist na accelera-networks.com
Čtvrtek Prosinec 29 02:22:00 CET 2011

Zdravim,

ospravedlnujem sa, ze unasam nove vlakno, na oplatku
mam nejake vhodne info:

Nemam EeePC, ale ako (jemne sklamany, vid nizsie) darca Kindle Keyboard
mam skusenost nakupu na fyzicku osobu pri doruceni v SR, uplne bez cla.

Ci to bola dobra nalada colnej spravy 2 mesiace dozadu alebo nie
netusim, ale tovar bol cenou niekde na hrane colneho limitu EU.

***

Ad subject:

Aby som bol objektivny, nevyhodou Kindle je nemoznost
kupy slovenskych elektronickych knih, uplny opak oproti
situacii na ceskom trhu. Sice s tym Kindle nema vela toho
priamo, ale odnasa si to vo velkej miere.

Okrem Zlateho fondu SME kde maju klasiku zadarmo, vacsinou
v neupravenom RTF, su vsetky slovenske vydavatelstva
a knihkupectva spolcene s Adobe a ich DRM paskvilom, ktory
nie som ochotny ani len testovat, ci by ho nejako slo obist,
lebo som natura, ktora taketo maniere zasadne bojkotuje.

Urcite nie som sam, kto na knihy minie rocne radovo stovky eur,
a takto tie peniaze pojdu do zahranicia na knihy bez binarneho
DRM a vydavatelstva si mozu dalej stazovat na lamparen, aki su
ti citatelia pirati, priam zlodeji, a ako sa vobec neoplati
snaha vydavat elektronicke "edicie", tj. viac-menej zasielat
PDF predajcom elektronicky.

Tak mam otazku do plena: pozna niekto slovenskych autorov,
vydavatelstva a knihkupectva, ktore nepouzivaju binarne DRM?
Socialne DRM, kde je v knihe uvedene meno kupujuceho, mi naopak
vobec nevadi.

Dakujem

Lubos