modelarske vlaciky - otazka/napad :-)

gatilo gatilo na centrum.cz
Úterý Prosinec 27 17:27:12 CET 2011

 27.12.2011, 17:13:10

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz

--
Pavel Troller napsal:

> Zdravim,

> To je pravda. Ale protony take nejezdi po kolejich, ze ano :-). Takze urcita
> abstrakce uz tu je a pokud uz jsme pristoupili na ni, muzeme zaroven
> abstrahovat vliv urychlovaciho/brzdiciho pole a nahradit jej vyslanim
> komandu masince.
Ale nemelo by se abstrahovat vice, nez je nezbytne nutne. To bychom
klidne mohli skoncit u toho, ze cela vec bude jako soft na PC a
bude promitana projektorem na podlahu. **

> Ano, to by byla vernejsi simulace, ale ta elektronika by byla vyrazne
> slozitejsi, vetsi, drazsi... Myslim, ze rizeni rychlosti primo v masince
> je pro tyto ucely lepsi.
Vyrazne slozitejsi urcite ne. Misto regulatoru v masince, regulator
napajeni koleji (+- stejne), misto dekoderu DAC (asi jednodusi),  nejaky CML
(+- stejne).
Na rozdil od rizeni v masince to nemusi to byt male ani otresuvzdorne,
neni nutne resit vlastni spotrebu.

** Promitanim by se daly simulovat srazky. Masinky zajedou do
"detektoru" naces se spusti prislusne zvukove a opticke efekty. :-)